Uporabnike vodovodnih sistemov opozarjamo na možnost zmrzali vodomera in vodovodnega priključka. Svetujemo, da poskrbite za ustrezno toplotno zaščito in občasen pretok vode.
V zimskih meseci se temperatura pogosto spusti pod 0° C in tam vztraja večino dneva. Posledice nizkih zimskih temperatur se kažejo tudi na pogosto poškodovanih vodomerih. Zmrzal je namreč najpogostejši krivec, da se vodomer pokvari – poči, zato ga je potrebno ustrezno zaščititi pred neugodnimi vremenskimi vplivi. Komunala Kranj upravlja z vodovodnim sistemom, ne more pa prevzeti odgovornosti za tovrstne poškodbe vodomerov, saj so le-ti v lasti uporabnikov. Stroške zamenjave v tovrstnih primerih je dolžan poravnati uporabnik sam.
Vabimo vas, da preberete nekaj koristnih informacij, kako lahko uporabniki
sami poskrbite za preventivno zaščito vgrajenih vodomerov.
Vsem uporabnikom svetujemo:
- preverite objekte, v katerih nimate stalnega prebivališča in so v njih vodovodne inštalacije (npr. počitniške hišice, vikendi, ipd.),
- preverite gradbišča in novogradnje, kjer dvorišča niso zaključena (če jašek ni zasut, lahko namreč zmrzne s strani),
- redno preverjajte stanje vašega vodomera,
- pregledujte okolje, v katerem je vgrajen vodomer.
V primeru, da bodo nastale na vodomeru kakršnekoli poškodbe, nas obvestite na dežurno telefonsko številko 031 316 579 ali na eno izmed naslednjih številk: 04 28 11 300 (centrala), 04 28 11 358 (SE Vodovod), 080 35 55 (brezplačna telefonska številka).
O zamenjavi vodomerov
Skladno z določili Odloka o oskrbi s pitno vodo na območju vaše občine, vam poškodovani vodomer zamenja le izvajalec javne službe oskrbe s pitno vodo. Stroške, ki so posledica neodgovornega ravnanja uporabnikov krijejo lastniki - uporabniki sami.
O vodomerih
Odlok o oskrbi s pitno vodo ne dovoljuje, da uporabnik sam izvede demontažo vgrajenega vodomera. Vodomer (obračunski vodomer) je vodomer, s katerim se meri poraba pitne vode iz javnega vodovoda in je vgrajen v jaške. V večstanovanjskih hišah morajo biti vodomeri vgrajeni v skupnem, lahko dostopnem prostoru, po možnosti ločeno za vsako stanovanjsko enoto. Vodomer je v lasti uporabnika.
Za porabo vode je vsak uporabnik vode odgovoren sam.
Vir: lastni, povzeto po VOKA Ljubljana in Kraški vodovod Sežana